علائم گرفتگی و کثیف شدن و نحوه رفع عیب سوزن انژکتورها – اول فارس

در این هنگام پیستون به پایینترین حد خود آمده و به وسیله رینگ جذبی روغن که دور این قطعه تعبیه شده , پیستون ایران روغن را جذب و با خود به بالا برده که هم خود و هم دیواره سیلندر را روغنکاری میکند . همانگونه که گفتیم انژکتور در حقیقت یک استوانه کوچک است که از یک سو به ریل سوخت متصل است و از سوی دیگر به داخل مانیفولد. پیش از این گفتیم پمپ بنزین وظیفه تامین فشار سوخت لازم برای پاشش به مجموعه موتور را بر عهده دارد. به این ترتیب انژکتور براساس دستوری که ECU به آن میدهد در زمان مناسب و به مدت مشخص باز شده و سوخت پر فشار را به داخل مانیفولد تزریق میکند و این سوخت به همراه هوا در مرحله مکش وارد سیلندر میشود. داخل بدنه انژکتور، مسیر باریکی برای عبور سوخت وجود دارد که در انتها به سوراخ بسیار ریز انتهای انژکتور میرسد. این سوزن در شرایط عادی سوراخ سر انژکتور را میبندد و به این ترتیب مانع از خروج سوخت پر فشار از انژکتور میشود و سوخت پشت این سوزن کوچک با فشار بالا متوقف میماند.

اما پاشش سوخت نیازمند افزایش فشار است و پمپ بنزین وظیفه این افزایش فشار را در سیستم بر عهده دارد. انژکتورها به عنوان بخشی از سیستم سوخترسانی، وظیفه پاشش سوخت به داخل موتور را بر عهده دارند و از این نظر میتوان آنها را به سربازهای خط مقدم تشبیه کرد. در حقیقت این انژکتورها هستند که کنترل میزان و زمان پاشش سوخت را بر عهده دارند و با فرامینی که از ECU خودرو دریافت میکنند کنترل پاشش سوخت را انجام پیستون عظام tu5 میدهند. سیم پیچها به طور کلی با ورود جریان برق مستقیم مغناطیسی شده و مانند یک آهنربا عمل میکنند و به این ترتیب میتوانند قطعات آهنی را به سمت خود جذب کنند. این فنر آنقدر قدرت دارد که بتواند انژکتور را سریع ببندد و در عین حال آنقدر قوی نیست که در مقابل نیروی مغناطیسی حاصل از سیم پیچ مقاومت کند و اجازه میدهد انژکتور در زمان لازم باز شود. در مسیر این لوله یک قطعه کوچک فلزی مغناطیسی به شکل استوانه وجود دارد که یک سوزن ریز به انتهای آن متصل است که نقش سوپاپ انژکتور را بازی میکند. بر خلاف موتورهای عادی که از سیکل احتراق اتو استفاده می کنند در این موتور سیکل احتراقی از نوع آتکینسون است.

این فشار سوخت ثابت است و سیستم مدیریت موتور خودرو متناسب با نیاز موتور، زمان باز بودن انژکتورها را تغییر میدهد تا از این طریق میزان بنزین تزریق شده به موتور تغییر کند. اینکه چگونه انژکتور میتواند میزان و زمان پاشش سوخت را کنترل کند را در ادامه بررسی خواهیم کرد اما در این زمینه انژکتور به طور کامل تابع دستوراتی است که از جانب ECU خودرو دریافت میکند. به این ترتیب انژکتور میتواند در کسری از ثانیه باز شده و به سوخت پر فشار اجازه خروج بدهد و به سرعت هم بسته شود تا از خروج بیدلیل سوخت جلوگیری کند. پروسه جریان یافتن سوخت از داخل انژکتور به طور معمول در حد چند میلی ثانیه است و باید این مسیر به سرعت بسته شود. به این ترتیب سوزن انژکتور از سوراخ انژکتور دور شده و مسیر سوراخ خروجی انژکتور باز میشود و سوخت میتواند با فشار از این سوراخ جریان پیدا کند. یکی از بهترین سوختهای جایگزین رو میتوان سوخت هیدروژنی نام برد.هیدروژن سوخت بسیار خطرناکی است ولی اگر بتوان پتانسیل انرژی که در درون آن وجود دارد را کنترل و آن را هدایت کنیم میتواند یکی از بهترن سوخت های جایگزین سوخت های فسیلی باشد. این دستگاه طوری طراحی شده است که در حرکت رو به بالا روی روغن می لغزد و در حرکت رو به پایین آن را خراش می دهد.

هنگامیکه خودرو در حرکت است و به هر دلیلی راننده از لنت ترمز اتومبیل استفاده کند، سیستم لنت ترمز عمل خود را برای متوقف کردن آن شروع میکند، نیرو وزن خودرو از روی چرخهای عقب کاسته میشود و بر روی چرخهای جلو متمرکز میشود. به همین دلیل بیشتر خودروهای جدید برروی دو چرخ جلوی خودرو از دیسکهای ترمز استفاده میکنندو در بعضی دیگر از خودروها هر چهار چرخ مجهز به دیسکهای ترمز هستند دیسک ترمز بهترین نوع سیستم لنت ترمز شناخته شده است. این انژکتورها از یک سو به ریل سوخت خودرو متصلاند و از سوی دیگر به بالای سیلندر و داخل مانیفولد هوا (البته محل این انژکتورها در موتورهای تزریق مستقیم سوخت متفاوت است). شاید هم اینگونه باشد چون از یک نگاه ساده، انژکتور در حقیقت کار خاصی انجام نمیدهد بلکه فقط یک استوانه کوچک است که یک سر آن سوراخ ریزی قرار گرفته و سوخت از این سوراخ ریز با فشار به داخل مانیفولد هوا تزریق میشود.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با پیستون رنگ وب سایت خود باشید.

ایندکسر

hacklink al hd film izle php shell indir siber güvenlik türkçe anime izle Fethiye Escort android rat duşakabin fiyatları fud crypter hack forum instagram takipçi satın alMobil Ödeme Bozdurma mobil ödeme bozdurmaTürk Telekom Mobil Ödeme BozdurmaBetpasRestbetVdcasinoKlasbahishtml nullednulled themesMobil Ödeme Nakite Çevirme