پیستون موتور چیست ؟

پیستون های چدنی به برهان سنگینی و همینطور بدنه بزرگتر صرفا در اتومبیل های دیزلی دارای توان بالا به کار گیری میشوند. پیستون های آلومینیومی در سرانجام افزایش دما بیشتر از سیلندر های چدنی منبسط می شوند و همین امر ممکن می باشد سبب از دربین رفتن خلاصی پیستون شود . پیستون های آلومینیومی در نتیجه ارتقاء دما اکثر از سیلندر های چدنی منبسط می شوند و این امر ممکن است منجر از در بین رفتن خلاصی پیستون شود.پیستون از جدار سیلندر بیشتر گرم می شود و همین دستور سبب ساز می شود که گشوده نیز بیشتر انبساط یابد.اما در صورتی که کف پیستون خیلی داغ شود ممکن می باشد سبب ساز خویش سوزی شود در نتیجه ترتیب احتراق به هم می خورد و ممکن هست موتور جراحت ببیند. در همین موقعیت ممکن میباشد پیستون به جداره سیلندر بچسپد و به اصطلاح گریپاژ کند . حیاتی وارد شدن نیرو به پیستون، پیستون فشرده شده و دوباره به شرایط اولیه خود بر می گردد. پیستون حیاتی حرکات خویش (به سمت پایین) نخست سبب ساز ورود هوا و یا مخلوط هوا و سوخت به داخل سیلندر میشود، آن گاه باعث فشرده شدن مخلوط ذکر شده گشته و در ضمن به نحو راضی بودن منتخب (هنگام حرکت به سمت بالا) از نشت نمودن گازها پرهیز میکند. این اختلال می تواند به استدلال نشت مایع خنک کننده ازواشر سر سیلندر باشد که باعث وارد شدن آن به باطن گوشه و کنار احتراق شده و همین دستور منجر شکنندگی آلومینیم و در نهایت ترک برداشتن آن می شود . البته در خویش به جای نمک , ماده خنک کننده فریون دارد , پیستون تبریز موتور از همین پیستون در موتور خودروهایی به کار گیری می‌شود که در نواحی دوچندان گرم هستند و تقریبا در همگی فصول سال گرم میباشند . پیستون از آلیاژ آلومینیوم ساخته می شود (آلیاژ آلومینیوم مخلوطی از آلومینیوم و فلز های دیگر است)،زیرا فلز سبکی است.وزن هر پیستون در حدود ۴۵۰/۰ کیلو گرم (۱پوند)است.دامنه یا این که قسمت پایین پیستون را می تراشند تا هم وزن آن کاهش یابد و هم جا به جهت وزنه های تعادل میل لنگ گشوده شود. در آغاز یک سری پیستون ساخته شده با آلیاژ چدن و تعداد پیستون ساخته شده اصلی آلیاژ آلومینیم تهیه و از هر مجموعه سه عدد پیستون به تیتر مثال تعیین شدند و برای انجام آزمون رادیوگرافی به آزمایشگاه ارسال شدند. در صورتی که حساس شتاب بالایی در اکنون رانندگی باشید، در هر سیلندر، همین رخداد 30 تا 40 بار در ثانیه صورت میدهد. همینطور چنانچه تسمه تایم پاره شود و روزگار بندی سوپاپ به هم بخورد، این شیارها، مانع از آسیب به پیستون و سوپاپ می شوند. از معایب پیستون های آلومینیمی، انبساط زیاد بدنه ی آن میباشد که طراحان ناچار می شوند برای جلوگیری از گریپاژ، پیستون را حساس لقی بسیار بسازند، مگر آن که حیاتی طرح هایی این انبساط را کمتر دهند. به این ادله طرز های ذیل را جهت خودداری از انبساط پیستون به عمل می برند. درضمن نیرو های تراکمی و انبساطی ناشی از احتراق را تحمل می کند. در واقع وظیفه پیستون فراهم نمودن ترکیب سوخت و هوا برای انجام مراحل احتراق است. در واقع اهمیت وارد شدن حرارت به گاز باطن سیلندر، حجم گاز در سیلندر افزایش می یابد و حساس بیرون شدن گرما از سیلندر، فشار گاز کمتر یافته و دارای اینکار، گاز راحتتر فشرده می شود. در زمان پایین آمدن، در اثر فشار گاز های ناشی از احتراق، نیرویی که از انفجار هوا و سوخت ناشی می شود را به دیگر بخش های موتور انتقال می دهد. در اين حالت در كورس تراكم فشار گاز در هم اکنون تراكم به پله داخلي نيرو اعمال كرده و باعث مي شود كه رينگ حساس نيروي بيشتري به جداره سيلندر چسبيده و فعالیت آب بندي را خوب تر انجام مي دهد. همینطور به جهت در دست گرفتن بهتر روغن از یک منبسط کننده فنری در پشت رینگهای روغن و بغل رینگیهای فولادی آب کروم شده استعمال میشود. شیوه دیگر در اختیار گرفتن انبساط پیستون تعبیه یک پشت بند فولادی یا این که پیستون حیاتی تیغه محافظ اینوار ( INVAR ) در پیستون است . فلز اینوار آلیاژ فولاد نیکل دار میباشد که از 36 % نیکل ، 63.8 درصد آهن ، 0.2 % کربن تشکیل می شود . در این وضعیت تاج پیستون تماما قهوه ای شده میباشد و الگوی ایده آلی از سوختگی حاصل از کربن هست . در موتور های دو زمان همین رنگ به شکل قهوه ای شکلاتی می باشد و همین مورد قضیه حاکی از ان میباشد که ادغام اکسیژن و سوخت به صحت در گوشه و کنار احتراق تزریق شده است. پیستون قطعه ای استوانه ای صورت توخالی می باشد به طوریکه یک سر آن ها بسته و سر دیگرش باز هست و از شیوه همین سر و توسط شاتون به میل لنگ متصل میشود البته غالبا قطر پیستون در سر گشوده آن اکثر است. در این خودروها اساسی اعتنا به سیستم سوپاپ، شیارهایی در پیستون ساخت می شود که از عکس العمل سوپاپ ها اساسی این قطعه پرهیز می کنند.

ایندکسر