شاعر اردن آبل قطعات با هم گذشته خود را در آخرین کتاب خود ‘Nishga’

Nishgaجدید کتاب های برنده جایزه Nisga كار شاعر اردن آبل با استفاده از شعر و هنرهای تجسمی, تحلیل و خانوادگی اسناد برای ایجاد پویا موزاییک هنرمند سفر به ادعای خود هویت و نام این چیزهایی که عذاب او. کار بررسی تاثیر مسکونی مدارس (آبل پدربزرگ و مادربزرگ پدری با حضور همان یک) بین نسلی تروما و پیچیدگی های بومی هویت. آنچه که او در طول راه دهانه نسل پشت و در مقابل از او. این حفاری تا پاسخ بیش از حد دردناک را به طور کامل روند و سوالات بیش از حد پیچیده به طور کامل پاسخ دهد. نتیجه یک تجربه است که برگ خواننده احساس مانند یک همکار حفر همراه با نویسنده به هر دو شواهد و هنری نمایندگی از شخص غیر قابل توصیف. آبل قبلی مجموعه Injunبرنده شعر گریفین جایزه در سال 2017, در حالی که او اولین کتاب از تکه هایبرنده دوروتی Livesay شعر جایزه. عمیق, شخصی, زیبا و افزوده توسط متناوب نوشتن NISHGA به نظر می رسد اوج زودتر آثار این نویسنده که رشد کردن-ذخیره در بری (انتاریو), Ont., و Lethbridge, Alta. ماری ترس Mailhot یک نویسنده از Seabird جزیره گروه B. C. که تا سال 2018 کتاب قلب انواع توت ها: خاطرات, یک نیویورک تایمز پرفروش و به نام بهترین کتاب سال توسط تعداد زیادی از کتابخانه ها و انتشارات به تازگی صحبت با آبل در مورد NISHGA.

س: صحبت شما در مورد بومی داستان به عنوان یک شکل از شهادت. این کتاب ارائه می دهد نه تنها شاعرانه/هنری تفاسیر از ادامه اثرات استعمار اما واقعی شواهد مستند و به نقل از. چگونه/چرا این شمول از شواهد مهم در کار شما ؟

یک: من فکر می کنم این سوال واقعا آدرس اصلی کتاب برای من است. NISHGA شد چنین دشوار کتاب به نوشتن در بخشی از آنجا که من به طور مداوم در مقابله با این بسیار دردناک آرشیوی از اسناد و مدارک مربوط به من و خانواده ام. که برخورد با فاميلی بایگانی گرچه من خیلی مهم بود برای من در به هم چسباندن قطعات از گذشته من چون من اغلب تا به حال هیچ نقطه دیگر دسترسی داشته باشید. آن را یکی از راه اصلی به درک من تاریخچه خانواده و در نهایت خودم. که در آن چیز دیگری شما را به نوبه خود به زمانی که بایگانی مفصل چیزی است که unarticulated توسط دیگران ؟

س: چه طور خاص آیا شما کشف در آرشیو خود را انجام دهد ،

یک: من واقعا فقط صحبت کردن در مورد یک جعبه کوچک از اسناد و عکس ها و تکه های کاغذ. در برخی از نقطه از چند سال پیش من تا به حال مادرم پرسید آیا او می تواند به اشتراک گذاری هر چیزی که می تواند کمک به من یک حس بهتر از پدر من. او به پایان رسید تا به من این جعبه. تعدادی از اسناد و مدارک از آن جعبه به پایان رسید تا در کتاب NISHGA—اگر چه برخی از آنها بیش از حد دردناک برای من به شامل و یا برای بازگشت به. یکی از بزرگترین قطعه است که از دست رفته بود برای من و یکی از مهم ترین بخش های کتاب زبان ذهن من—نگرانی از ناپدید شدن پدر من. در اینجا خانوادگی بایگانی قادر به بیان جزئیات که هیچ کس در خانواده من بود قادر به رله به من چه من فرض کنیم یک دسته از دلایل مختلف.

بخوانید: “این خاله من’: یک کتاب جدید reframes عکس از جوامع بومی

س: مسکونی مدارس مرتکب یک عمدی و خشونت اختلال در روابط خانوادگی به عنوان یک ابزار کنترل و وابستگی. من میخواستم بدونم که اگر شما می تواند صحبت می کنند به اختلاف بین ظاهرا ماموریت های انسان دوستانه مسکونی سیستم مدرسه به فروش می رسد به کون سفید—قتل هند و صرفه جویی در انسان آوردن مسیح به “کافر,” آماده سازی مردم بومی به رشد در جهان در حال تغییر, و غیره.—و زشت تر و مخرب راز به پایان می رسد که این سیستم در تلاش بود برای به انجام رساندن.

یک: باید شده اند وجود دارد میل در برخی از نقطه, اما, غلط, برای مسکونی و مدارس به انجام برخی از نوع خوب است. زمانی که من جستجو از طریق archives, من در بر داشت بسیاری از تبلیغاتی جزوات و همچنین داخلی مواد بودند که عمیقا متعهد به ارائه کار در حال انجام در این موسسات به عنوان مثبت کار می کنند. من صادقانه نمی دانم اگر بود که تا کنون واقعا قصد خود را. من در حفظ و گردان را به یک نقل قول—یکی از بسیاری است که من در آغاز NISHGA—توسط دانکن کمپبل اسکات. او گفت: “این کاملا در داخل علامت گذاری می گویند که 50 درصد از کودکانی که از طریق این [مدارس] زندگی می کنند نه برای بهره مندی از آموزش و پرورش است که آنها تا به حال دریافت آن.” این مشکل برای من نگاه به گذشته نتیجه. همه من می توانید ببینید و احساس است که نتیجه.

س: شما در کتاب به طور خاص معاملات با تجربه آواره بومی هویت. برای بسیاری از مردم بومی که مثل خودم بزرگ شدم رزرو وحشت از مدارس مسکونی به نظر می رسید تقریبا عنصری. حتی اگر آن را صحبت در مورد اغلب ما احساس حضور خود را در هوا. من تعجب می کنم که چگونه است که تجربه ممکن است متفاوت برای کسی که احساس درد از نسل تروما اما باید به نفع بومی زمینه برای کمک به روند و آن را توضیح دهید.

یک: من همیشه می خواهم به توصیف این تجربه به عنوان یکی از عمیق تنهایی و انزوا و سردرگمی است. رشد آواره و قطع از جامعه من واقعا شدید من از آن بومی زمینه به شما می گویند. من صادقانه نمی به طور کامل درک تاثیر مسکونی مدارس—و یا چگونه زندگی من نهفته مسکونی مدارس—تا زمانی که من در اوایل 20s. قبل از این که من بیشتر احساس بسیار از دست داده و مطمئن نیستید در مورد چگونه من مناسب یا مناسب نیست به عنوان یک فرد بومی. به دنبال بازگشت به این تجربه من احساس به عنوان اگر من می خواهم که واقعا بهره مند از برخی از اطلاعات بتن و من هم شروع به درک این تجربه از تنهایی و انزوا و سردرگمی به عنوان بخشی از پی خشونت است که همچنان به گسترش در بیرون از مدارس مسکونی. من صادقانه نمی دانم اگر که درد از بین نسلی ضربه خواهد برود اگر من تا به حال بیشتر دانش به عقب نشینی در, اما من فکر می کنم که قادر به درک آن است که درد می آید از آن شکل گرفت که نیروهای موجب آن ، می خواهم که به من کمک کرد برای مقابله با آن است. بدون دانش که بار وجود دارد که آن را واقعا خرد من است. که در آن من احساس من تا به حال هیچ راه رو به جلو است.

س: کسب و کار بومی و هویت است و البته پیچیده—به خصوص برای افرادی که آواره شده اند از جوامع خود. هر فرد بومی خواسته شده است که معمولا توسط یک فرد سفید “چگونه مادری هستید؟” من تعجب می کنم اگر شما هر گونه مشاوره در مورد چگونه ممکن است در مورد پاسخ به این سوال نه برای asker اما برای خود.

یک: من فکر می کنم برای من این سوال است که در واقع بسیاری از سوالات پیچیده را به یکی: “شما چه رابطه یا روابط به بومی جامعه و یا جوامع” و “چه رابطه خود را به دانش بومی زبان و فرهنگ” و همچنین “چگونه مشخصه بومی هستند و شما می توانید عبور شما برای اینکه غیر بومی.” شاید دیگر وجود دارد سوال در اینجا بیش از حد! من فکر می کنم بهترین راه برای نزدیک شدن به آن را که از یک غیر بومی فرد است که شاید به سوراخ سوال و از آنها بپرسید “چه معنی آن را به بومی?” من همیشه می خواهم برای پاسخ به این سوال متفاوت است ، من همیشه می خواهم بگویم که من Nisga كردند اما من قطع شده و قطع از Nisga كه انسان در قلمرو [در B. C.], Nisga كه انسان در زبان و Nisga تجلی فرهنگ است. من می خواهم بگویم که این یک تجربه Indigeneity که عمیقا اشتباه گرفته و کمتر حتی اگر وجود دارد بسیاری از مردم در این موقعیت.

س: چگونه می توانم شما احساس می کنید که نسل ما می تواند بهترین مورد توضیح و کاهش اثرات نسل تروما برای کسانی که پس از ما ؟

یک: وجود دارد یک لحظه در NISHGA جایی که من هستم در گفت و گو با [شاعر] ساچیکو موراکامی و من پیشنهاد می کنم که آموزش و پرورش در مسیر رو به جلو است. به دنبال بازگشت در آن لحظه من احساس تضاد از آنجا که آموزش و پرورش در یک راه بسیار واقعی است که دقیقا آنچه ما به ارمغان آورده تا به این لحظه. اما در همان زمان من فکر می کنم ما نیاز به شکستن سکوت. ما نیاز به ادامه به شکستن سکوت. به ویژه در پی حق و حقیقت و آشتی کمیسیون, من می خواهم بگویم که نه تنها لحظه ای برای صحبت کردن به عقب. ما باید این لحظه بارها و بارها. من صمیمانه امیدواریم که که این نسل است که ما احساس می کنید که از خواب بیدار خشونت کمتر حاد اما من همچنین فکر می کنم که تنها مسیر رو به جلو است که در ادامه به آن آدرس به ادامه آگاه بودن از چگونگی اشکال خاصی از خشونت نشت بیش از نسلی به نسل. اگر ما همچنان به بهبود و به تدریس شفا امیدوارم ما حرکت می کند که فراتر از سایه.

س: به شما می گویند که شما در برابر نوشتن این کتاب. و این روند بود و بدیهی است که یک مشکل در راه های بسیاری. من تعجب می کنم اگر در حال حاضر که آن را انجام می شود شما احساس می کنید تغییر در برخی از راه برای بهتر یا بدتر.

یک: در چندین نقطه, من واقعا می خواهید به رها کردن و هرگز بازگشت به متن. حتی در حال حاضر من برای پیدا کردن آن را دشوار است به خواندن از طریق این کتاب به روبرو می شوند آن را دوباره و دوباره. اما در حال حاضر که این کتاب انجام شده است احساس می کنم یک حس واقعی از بسته شدن. من فکر می کنم این یکی از آن کتاب ها که یک عمر در ساخت. وقتی که من شروع به نوشتن اولین کتاب محل تکه, NISHGA کتاب بود که در افق بود. من فقط نمی دانم که چگونه به نوشتن آن را برای طولانی ترین زمان. بنابراین من احساس می کنم احساس آرامش حالا که من آمده ام به پایان چیزی است که من هرگز فکر نمی کردم من می خواهم پایان و من هم واقعا امیدوارم که این کتاب خواهد بود واقعا مفید به برخی از مردمی است.

س: پس شما از کار کردن با چنین شخصی موضوع چگونه شما سرعت خود را در نوشتن این کتاب ؟ زمانی که من در برخورد با تروما و یا اجداد من و این امر منجر به گرفتن برخی از زمان و من یک مقدار زیادی از معافیت. چگونه شما آن را انجام دهید ؟

یک: من در صحبت کردن با یک دانش آموز روز دیگر در مورد نوشتن تروما و من پیدا کردم که من صادقانه ترین مشاوره بود که در آن طول می کشد زمان. من در زمان بسیاری از معافیت در طول نوشتن این کتاب. گاهی اوقات این امر می تواند یک زن و شوهر از روز. گاهی اوقات این امر می تواند یک زن و شوهر از ماه. گاهی اوقات این امر می تواند یک یا دو سال. گاهی اوقات من حتی نمی خواهد آن را بیان به عنوان یک استراحت. نیز وجود دارد که در آن لحظات من فکر کردم من تا به حال رها شده این پروژه اما به پایان رسید تا در حال بازگشت به آن را در برخی از ظرفیت. شاید هیچ راه دیگری برای رفتن در مورد این کار از مصرف به عنوان زمان زیادی به عنوان مورد نیاز است.


این مقاله به نظر می رسد در چاپ در مارس سال 2020 موضوع maclean’s مجله با تیتر “‘هم گذشته من است.'” اشتراک ماهانه چاپ مجله در اینجا.

اطلاعات بیشتر در مورد کتاب:

tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.netshrtco.de