در زیر هود: آنچه در همه این شاخص در داشبورد معنی

س: من فقط خرید یک ماشین استفاده می شود برای من 16 سال به درایو. در میان همه مراقبت و استفاده از توصیه های من به او داده شده یک چیز او را بیشتر بهت زده در مورد اندازه گیری. می تواند به شما لطفا توضیح آنها و اهمیت خود را? همچنین هر گونه راهنمایی دیگر برای یک درایور جدید برای نگه داشتن خود را امن و ماشین در وضعیت خوب? با تشکر!
—آنیتا P.

یک: مطمئن! بسیاری از وسایل نقلیه استخدام ابزار دقیق فراتر از فقط سرعت وسیله نقلیه و سطح سوخت. بیایید نگاهی به برخی از آنها.

—سرعت سنج: این نمایش موتور, سرعت چرخشی. اکثر موتورهای بیکار در شاید 600 تا 700 دور در دقیقه (RPM) و حداکثر شاید 5,000-از 7000 دور در دقیقه. یک گیربکس اتوماتیک به طور معمول در انتخاب مناسب دنده را که مناسب برق مورد نیاز در حالی که به حداقل رساندن استفاده از سوخت. بالاتر RPM ارائه قدرت بیشتر دور پایین تر ترویج اقتصاد سوخت. آن را محتاطانه در اکثر موارد به اجرا در کمترین دور ممکن است ارائه می شود که نیاز به عملکرد.

—دما (دماسنج نماد): این ارزیابی از دهانه شاید 100-260 درجه F. عادی درجه حرارت عامل از اکثر موتورهای 195 F و موتور باید گرم کردن به این سطح در عرض چند دقیقه رانندگی. درجه حرارت ممکن است صعود تا حدودی در ترافیک بین فن خنک کننده چرخه یا بالا رفتن طولانی نمرات. خواندن 225 F می گرفتن توجه من است و اگر آن را قطره پایین داده شده و وضعیت آن را یک نگرانی است. بالاتر از 240 بالا نگرانی و آسیب ممکن است رخ دهد در 260 F. یکی باید نگه دارید در ذهن است که گرم شدن موتور می تواند بسیار مخرب است و باید در تمام هزینه های اجتناب. یک موتور است که اجرا می شود بیش از حد سرد نیز باید بررسی شود اما این است که بسیار پایین تر از نگرانی.

—فشار روغن (روغن می تواند نماد): مانند فشار خون این متریک مهم و حیاتی است اما در این مورد بالاتر خواندن بهتر است! نوعی خوانش متفاوت از شاید 15-20 PSI (پوند در هر اینچ مربع) در بیکار به حدود 40-70 PSI بالاتر در موتور سرعت. فشار به طور معمول بالاتر هنگامی که روغن سرد است/ضخیم و گرم تا حدی که گرم/گرم است. اگر موتور پر شده است به سطح مناسب و نفت بررسی می شود و تغییر به طور منظم یک فشار روغن گسل (کم یا 0) فوق العاده نادر است.

—ولتاژ (باتری نماد): این نمایش وضعیت سیستم شارژ/باتری تیم و بالاتر بهتر است به یک نقطه. کلید روشن/موتور خاموش را در مورد 12.6 ولت شارژ و استاتیک باتری. معمولی در حال اجرا ولتاژ 14.5 ولت (شارژ در حال انجام است و موفق). در بیکار با بسیاری از لوازم جانبی عملکرد این ممکن است شیب کمی. به احتمال زیاد گسل ممکن است ببینید (شاید یک وسیله نقلیه با 150K مایل یا بیشتر) است که ولتاژ انداختن فقط به باتری (12ish) در حالی که رانندگی (شارژ نیست اتفاق می افتد). سر در خانه از حق دور با کاهش لوازم جانبی استفاده می شود!

چگونه اغلب باید اندازه گیری بررسی می شود? در حالت ایده آل بصری سریع رفت و برگشت از تمام اقدامات هر چند لحظه بهترین است. یا حداقل یک زیرچشمی نگاه کردن گاه به گاه در هنگام بالا رفتن از تپه (متوسط). برخی از وسایل نقلیه (من آرزو می کنم همه) استخدام “بررسی سنج” نور و یا تن که چیزی amiss است و دیگران استخدام فقط قرمز چراغ هشدار دهنده در ازای سنج است که متاسفانه اطلاعات کمی بیش از حد, بیش از حد دیر است.

من لیست کوتاه برای مقدار کمی mechanicals از سوء استفاده های غیر ضروری: درخواست ترمز دستی هر زمان که شما پارک قبل از قرار دادن گیربکس در پارک. را انتخاب کنید یک کاهش دنده در حد متوسط به تپه های شیب دار (قطعات ترمز از گرما سوء استفاده; 2,500-از 3000 دور در دقیقه فراهم می کند و مفید نگه دارید-بازگشت). تجدید ترمز و مایع خنک کننده تسمه و شلنگ هر چهار تا پنج سال است. در نظر گرفتن خورشید شیشه سایه برای حفاظت از وینیل پانل ابزار. تمیز و موم رنگ هر شش ماه و نگه داشتن صندلی درزهای رایگان از شن و ماسه/باقی مانده است.

در مورد نویسنده

براد Bergholdt یک خودرو تکنولوژی مربی در همیشه سبز دره کالج در سن خوزه کالیفرنیا. خوانندگان ممکن است او ارسال ایمیل در [email protected] او نمی تواند شخصی پاسخ.

tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.netshrtco.detny.im