ما همه سوپرانوها در حال حاضر

از چپ به راست: Steven Van Zandt به عنوان سیلویو دانته, James Gandolfini به عنوان تونی سوپرانو و Tony Sirico به عنوان Paulie گردو ستاره در HBO آمار مجموعه تلویزیونی “The Sopranos” (3 سال). (HBO/گتی ایماژ)

هارون Giovannone است که یک نویسنده و استاد دانشگاه در کلگری.

در اصلی آن اجرا از سال 1999 تا سال 2007 در HBO The Sopranos پدیده به دست آورد 21 Emmys اختراع نوع از “پرستیژ تلویزیون” و معرفی غیر ایتالیایی ها به شگفتی های baked ziti. کسانی از ما که Pavlovian پاسخ به میله باز کردن تم آهنگ “امروز صبح از خواب بیدار” و یا نمی تواند کمک کند اما شنیدن آدریانا “Christopha’!” در سر خود را هر زمان که آنها را ملاقات جدید کریس شده اند در انتظار این prequel فیلم بسیاری از پرستاران از نیوآرکبود که برای انتشار برنامه ریزی شده بعد از این سال ها و ویژگی های James Gandolfini پسر مایکل به عنوان یک جوان تونی سوپرانو. متاسفانه این فیلم برگزار شد و برگشت تا 2021 با توجه به همه گیر بنابراین ما باید به تماشای سری اصلی دوباره به ما ثابت است. اما بد نیست یک گزاره در حال حاضر به خصوص اگر شما اضافی 86 ساعت داخل خانه.

با زندگی ما طرح میتوانست توسط coronavirus The Sopranos است به خصوص با ارزش نشان می دهد. علاوه بر اینکه درخشان طنز و وسوسه انگیزی ملودرام, The Sopranos یک اخلاق داستان برای طبقه متوسط یک sensationalized نسخه شخصی مالی و معضلات اخلاقی ما زندگی تحت نظام سرمایه داری. سیزده سال پس از نشان می دهد و در آخر این مبارزات تنها شدت با شکاف ثروت در حال رشد بیشتر شدید و سوء استفاده از سیاره ما بیشتر آشکار است. در این زمان بحران The Sopranos ما را به یاد ما چگونه به اینجا رسیدیم و آنچه که ما نمی خواهید برای رفتن به.

مافیا نوع به عنوان نقد سرمایهداری

در یک معنا مافیا فیلم همیشه ارائه یک نقد سرمایهداری ابتدا با افسردگی-دوران کلاسیک کمی سزار (1931) و Scarface (1932) زمانی که ظلم و ستم و اختلالات سیستم آشکار شد. در طول بحران اقتصادی از سال 1970 پدرخوانده (1972) و The Godfather: Part 2 (1974) نشان داده شده رویای آمریکایی و جنایی سازمانی به عنوان اصل یکی و همان است. این یک منطق است که تونی سوپرانو اتحاد درونی, همانطور که روشن است از راه او دفاع خط خود را از کار را به درمانگر خود دکتر ملفی: “این Carnegies و راکفلرها . . . J. P. مورگانها—آنها کلاهبرداران و قاتلان بیش از حد, اما که یک کسب و کار مناسب است ؟ آمریکا در راه است؟” حتی بیشتر از آثار دیگر در مافیا ژانر, The Sopranos نشان می دهد ما جنایتکاری بافته شده به تار و پود زندگی روزمره ما به عنوان استراق سمع تونی “محترم” همسایه دکتر Cusamano مشتاقانه در جمع خودی راهنمایی تجارت خود را barbeque حیاط خلوت.

The Sopranos پایان تاریخ و سرمایه داری رئالیسم

The Sopranos عرضه در سال 1999 در یک لحظه لقب “پایان تاریخ است.” این مفهوم مطرح در سال 1992 مقاله توسط دانشمند علوم سیاسی فرانسیس فوکویاما که استدلال می کرد که پس از سقوط دیوار برلین بشریت تا به حال به نقطه پایان رسید در آن تکامل فرهنگی اجتماعی. از عمده ایدئولوژیک مبارزه میان سرمایه داری و کمونیسم که رو جنگ سرد تا به حال حل و فصل شده است و سرمایه داری غالب بود ظاهرا آوردن با آن بی نظیر آزادیهای فردی. اما این نامه آمد و با یک حرکت نزولی بزرگ برای فرهنگ است که آن را پذیرفته: چه تلاش خواهد قرض دادن معنا به زندگی ما در حال حاضر ؟ بود بی روح کسب سود یا لذت بردن پیگیری از لذت همه که سمت چپ ؟ این ضعف است که اساسی برای The Sopranos, به عنوان ابراز شده در قسمت خلبان زمانی که تونی بازدیدکننده داشته است دکتر ملفی برای اولین بار: “به تازگی, من احساس می کنم که من در آمد و در پایان. بهترین رسیده است.” دکتر ملفی دقیقا می داند آنچه که او بدان معنی است: “بسیاری از آمریکایی ها فکر می کنم احساس می کنید که راه.”

مرتبط با: هنر در طول زمان از coronavirus

در ناب ترین شکل آن اعتقاد در پایان تاریخ القا طرز فکر است که نظریه پرداز فرهنگی مارک فیشر نوشتن در سال 2009 به نام “سرمایه داری رئالیسم.” 2008 سقوط بازار آشکار شد بی خردی و نابرابری اقتصاد ما با بانک ها و مدیران اجرایی شدن طرح نجات و بقیه جمعیت پایدار اقتصادی. با وجودse آشکار بیآنکه از سیستم فیشر در بر داشت که برای بسیاری از کسانی که زندگی تحت سرمایه داری “آن است که در حال حاضر غیر ممکن است حتی به تصور منسجم جایگزین برای آن.” ما به دام افتاده بودند نه فقط مادی بلکه از نظر روانی. این طرز فکر خرس شباهت به معروف مافیا نکته: “درست زمانی که من فکر می کردم”—به قول سوپرانوها’ سیلویو (Steven Van Zandt) به نقل از the Godfather III—”آنها جلو و من پشت در است.” سیلویو بازی خط برای خنده, اما که نمی شود آن را کمتر درست است.

بیش از حد به مقاومت در برابر

بسیاری از شخصیت های The Sopranos به دام افتاده است. و بیش از بیش آنها حقیر فرصت برای تغییر به عنوان ترس از زندگی بدون ثروت و قدرت و یا وضعیت ثابت بیش از حد به مقاومت در برابر. ما این را زمانی که کریستوفر تصمیم می گیرد برای ورود به witness protection با آدریانا با وجود عشق او بودن میان تنها خالص احساسات را در نشان می دهد. در یک مثال دیگر ویتو یکی از تونی کاپیتان فرار به انگلستان شهر پس از همکارانش پیدا کردن او است. در حالی که وجود دارد ویتو زندگی خوش و خرم از گنجه و سقوط در عشق با یک مرد ایده آل, Jimbo. در پایان هر چند ویتو طول می کشد خاموش به نیوجرسی. “این بود که f—ing زندگی شما نمی تواند بدون زندگی” Jimbo excoriates ویتو از طریق تلفن. “قمار پول چه کسی می داند چه چیز دیگری.”

Carmela تونی را تنهایی است و در زمان شکنجه در ازدواج خود را. در یکی از مهمترین پرچین صحنه سریال او بازدیدکننده داشته است یک روانپزشک به نام دکتر Krakower که اداره او قوی دوز straight talk: “شما هرگز احساس خوبی در مورد خودتان و شما هرگز قادر به سرکوب احساس گناه و شرم آور است که شما در مورد صحبت تا زمانی که شما همدست او… کودکان خود را, آنچه که مانده است از آنها.” Carmela را فراوان اشک خیانت گناه او, اما او نمی توجه به توصیه و او هرگز بازگشت به دیدن دکتر Krakower.

شاید بیش از هر کسی تونی زندگی در چارچوب سرمایه داری رئالیسم. به عنوان رئیس و مسئول مرگبار سازمانی تونی به طور مداوم وزن و ارزش زندگی انسان در برابر مزایایی که مرگ ممکن است به ارمغان بیاورد و حساب دیفرانسیل و انتگرال سریع رشد می کند و سست بیش از این نمایش را اجرا کنید. در اوایل سری تونی agonizes بیش از آنچه که هنگامی که یکی از سرداران بزرگ, لب گنده, مشکوک بودن یک خبرچین اف. اما در سری final کشش تونی سریع به در نظر گرفتن قتل (با تبر!) یکی دیگر از کاپیتان Paulie بیش از آنچه که به مقدار یک شوخی کج رفته است.

مرتبط با: کتاب به جرقه یا کاستن ترس ما در زمان بیماری همه گیر کوروناویروس

ما درک می کنیم که تونی ارزش زندگی انسان جنایتکار است اما امروز ما شاهد یک روند مشابه در بحث در مورد دوباره باز برای کسب و کار در طول بیماری همه گیر. دن پاتریک ستوان فرماندار تگزاس ادعا کرد افراد مسن در حال حاضر به مرگ به خاطر اقتصاد و بعد گفت: “وجود دارد همه چیز مهم تر از زندگی است.” هزینه-سود محاسبات با مرگ بودن قابل قبول “هزینه” رخ می دهد در روال عادی عملیات از اقتصاد بیش از حد, اما بحران کنونی برجسته قدرت پویا اساسی هر گونه محاسبات. همانطور که تونی نمی ارزش زندگی خود را به عنوان ارزان به عنوان کسانی که از قربانیان خود را نه سیاستمداران و یا صاحب نظران نیاز به قرار دادن خود در معرض خطر ابتلا به کروناویروس به درجه ای از آنها انتظار آسیب پذیر کارگران را انجام دهد.

سرمایه داری رئالیسم مختل

در نزدیکی پایان از سری Tony است و تقریبا کشته و او تجارب استادانه درست شده که در او نهفته است در کما در بیمارستان است. این بحث در قسمت The Sopranos fandom اما به نظر من آنها در میان بهترین از این سری برای خود artfulness و طنین. در رویای خود تونی یک نسخه غیر طبیعی از خود مشروع فروشنده در یک کنفرانس در کالیفرنیا است. او تحمل یک سری از اتفاقات ناگوار است که او را به سوال و هویت خود را آغاز زمانی که او میدارد تا اشتباه کیف در هتل بار و در سمت چپ نگه داشتن کیف پول و I. D. یک غریبه به نام کوین Finnerty. “آیا ممکن است” تونی خم به متصدی بار درخواست نیمه شوخی “که من Kevin Finnerty?” در haunting نهایی صحنه رویای خود تونی روش عمارت کشور در شب که در آن Finnerty خانواده ریونیون در جریان است امید به بازیابی خود را در کیف. تونی می بیند سایه partygoers از طریق پرده و یک نگاه اجمالی از کسی که شبیه مادرش است که گذشت. دربان تونی می گوید او نمی تواند به داخل بدون از دست دادن کیف. “من از دست رفته من واقعی کیف” تونی می گوید. “تمام زندگی من است که در آن وجود دارد.”

تونی نزدیک به مرگ, تجربه احساس معنی دار به خصوص در حال حاضر به عنوان coronavirus یک نوع جامعه گسترده ای memento mori. دور از خانواده و یا دوستان بدون کار یا ثروت کمی باقی مانده است به تشخیص تونی سوپرانو از کوین Finnerty. او نیز ممکن است Finnerty. خانواده ریونیون تونی یک نگاه اجمالی از طریق پرده—سایه مرده است یک نگاه اجمالی از بشر جهانی وضعیت: ما مرگ و میر است که ما به ارمغان می آورد با هم “به عنوان یک خانواده” را به عنوان آن بودند. ما همه در معرض بیماری و مرگ اگر چه در نابرابر جامعه ما تجربه است که آسیب پذیری در اندازه های مختلف.

مرتبط با: استیون صفحه pandemic لیست پخش

زمانی که تونی بیدار او مبارزات و نتواند به وارد در این انسانی تفسیر چشم انداز خود را, اما ما نباید همان اشتباه. بسیاری از ما به تازگی حمل و نقل شده و به یک جهان سورئال که در آن ما در حال جدا دور از دوستان و خانواده و در گیر زندگی ما مشکل شناخت به خود ما. در حالی که برخی از آنها مجبور به کار می شود و خطرناکی در معرض coronavirus برای دیگران اشتغال کند شده و یا از بین میره. به درجات مختلف ما قرار داده و ما موارد.

به قول The Sopranos‘ سیلویو دوباره دو بخش از اقتصاد به طور سنتی اثبات رکود اقتصادی: “جنبه های خاصی از کسب و کار نشان می و ما چیز است.” در آب و هوای فعلی برای تلفن های موبایل است که در حال اجرا از محتواو حتی جرم و جنایت سازمان یافته است که با داشتن مشکل ساخت به پایان می رسد دیدار. این واقعا عجیب و غریب بار. اما در upending فردی ما زندگی این بحران برجسته مشترک ما آسیب پذیری. شاید آن را تسریع ما حس مشترک خوب لازم پادزهر به جهان اجرا به صورت خصوصی سود.

tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.netshrtco.de